Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.8.2020 z dnia 09.04.2021r. dla planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 1,5 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce...

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
9 kwietnia 2021

Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2020 poz. 256) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania (t.j. Dz. U. 2020 poz. 283) Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty zawiadamia strony postępowania, że w dniu 09.04.2021r. Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.8.2020, w której:

1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 1,5 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce 78/9 w miejscowości Rodowo, gmina Prabuty, powiat kwidzyński, województwo pomorskie”.

2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

  1. instalacje paneli fotowoltaicznych należy zaprojektować tak, by ich wysokość wraz ze stelażem nie przekroczyła 4m.;
  2. prace należy prowadzić poza okresem rozrodu i migracji płazów, tj. poza okresem od 1 marca do 30 czerwca; dopuszcza się prowadzenie prac w w/w okresie po wykluczeniu przez specjalistę herpetologa migracji rozrodu płazów, co należy potwierdzić odpowiednim wpisem w dokumentacji budowlanej;
  3. podczas prowadzenia wykopów należy zabezpieczyć plac robót płotkiem z siatki herpetologicznej przez przedostaniem się do wykopów małych zwierząt; codziennie przed rozpoczęciem prac należy przeprowadzić kontrolę wykopów; uwięzione zwierzęta należy niezwłocznie przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedlisko; przenoszenie prowadzić należy pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek ochronnych; używany do tego sprzęt należy dezynfekować; prace prowadzone pod nadzorem przyrodniczym należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
  4. zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować na uszczelnionym podłożu i wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz;
  5. przedsięwzięcie na każdym etapie nie może kolidować z urządzeniami melioracyjnymi i utrudniać do nich dostępu; inwestor musi również zapewnić zachowanie istniejących zbiorników wód powierzchniowych (oczek wodnych);
  6. teren przedsięwzięcia – plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji substancji  szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
  7. podczas prac należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać oraz usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
  8. w celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych  należy na bieżąco  usuwać je z wykorzystaniem sorbentów; w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot;
  9. w trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić pracownikom dostęp do sanitariatów;
  10. w przypadku konieczności mycia paneli fotowoltaicznych należy stosować wodę demineralizowaną, a przy silnym ich zabrudzeniu stosować wodę i środki biodegradowalne;
  11. wody opadowe i roztopowe należy odprowadzać bez podczyszczenia do gruntu na teren działki inwestora;
  12. należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
  13. należy zastosować zabezpieczenia transformatora na wypadek awaryjnego wycieku, w postaci misy olejowej, lub rozwiązań równoważnych;
  14. powierzchnię trawiastą w granicach terenu funkcyjnego należy utrzymywać z wykorzystaniem narzędzi do koszenia, bez stosowania nawozów, herbicydów i pestycydów; dopuszczalne jest wykorzystanie mniejszych zwierząt (tj. owiec, gęsi) do utrzymania odpowiedniej wysokości traw;
  15. pielęgnację powierzchni trawiastej należy prowadzić nie wcześniej niż po 1 sierpnia. Dopuszcza się pielęgnację po 1 lipca, jednak musi to być poprzedzone wizją terenową, wykonaną przez specjalistę ornitologa, stwierdzającą brak występowania na przedmiotowym terenie czynnych gniazd ptasich (z jajami lub pisklętami). Wyniki wizji należy odpowiednio udokumentować wpisem w dokumentacji farmy;
  16. Drzewa rosnące w sąsiedztwie planowanych prac należy zabezpieczyć przed ewentualnym uszkodzeniem poprzez odeskowanie bez uszkodzenia kory lub owinięcie matami;
  17. W ogrodzeniu planowanej inwestycji należy pozostawić ok. 20 cm wolną przestrzeń nad gruntem, umożliwiającą przedostanie się małym i średnim zwierzętom na i z terenu zajętego przez przedmiotową inwestycję;

W związku z powyższym strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

Z decyzją zapoznać można się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty,  po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Urzędu na wyznaczoną godzinę. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Niniejsze obwieszczenie w dniu 09.04.2021r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 09.04.2021r. na tablicach ogłoszeń miejscowościach: Rodowo i Rodowo Małe oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc

Załączniki

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
Data utworzenia:2021-04-09
Data publikacji:2021-04-09
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:694