GPG.6220.3.2021

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
3 sierpnia 2021

Obwieszczenie GPG.6220.3.2021  z dnia 03.08.2021r. dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.3.2021 z dnia 03.08.2021r. dla przedsięwzięcia pn: „Przetwarzanie odpadów, na terenie nieruchomości zlokalizowanej w Prabutach przy ulicy Pustej 3E, na działkach ewidencyjnych nr 258/15 obręb 0003 Prabuty i 1/2 (fragment) obręb 0004 Prabuty, powiat kwidzyński”.

Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2020 poz. 256) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania (t.j. Dz. U. 2020 poz. 283) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 04.03.2021r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu 17.03.2021r.) w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Przetwarzanie odpadów, na terenie nieruchomości zlokalizowanej w Prabutach przy ulicy Pustej 3E, na działkach ewidencyjnych nr 258/15 obręb 0003 Prabuty i 1/2 (fragment) obręb 0004 Prabuty, powiat kwidzyński” Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 03.08.2021r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.3.2021, w której:

  1. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska na etapie eksploatacji przedsięwzięcia:
  2. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Przetwarzanie odpadów, na terenie nieruchomości zlokalizowanej w Prabutach przy ulicy Pustej 3E, na działkach ewidencyjnych nr 258/15 obręb 0003 Prabuty i 1/2 (fragment) obręb 0004 Prabuty, powiat kwidzyński”;
    1. Odpady należy przewozić w sposób zabezpieczający przed pyleniem i rozwiewaniem;
    2. Odpady należy zraszać wodą w okresach występowania podwyższonych temperatur powietrza i długotrwałej suszy w celu zabezpieczenia środowiska przed pyleniem wtórnym;
    3. W celu dotrzymania dopuszczalnych poziomów hałasu na granicy terenów chronionych akustycznie kruszarkę szczękową, przesiewacz oraz ładowarki należy użytkować przez czas nie dłuższy niż 8 najmniej korzystnych kolejnych godzin pory dnia;
    4. Eksploatację zakładu należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej, od godz. 6.00 do 22.00;
    5. Po uruchomieniu instalacji należy wykonać pomiary hałasu na granicy terenów chronionych akustycznie. Pomiary przeprowadzić podczas pracy instalacji technologicznych. Pomiary zgodnie z wymaganiami art. 147a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2020r., poz. 1219), powinny być wykonane przez akredytowane laboratorium. Analiza akustyczna powinna zawierać interpretację graficzną zasięgu oddziaływania hałasu oraz przedstawienie wpływu eksploatacji instalacji na tereny chronione akustycznie zabudowy mieszkaniowej, celem sprawdzenia skuteczności zastosowanych rozwiązań minimalizujących emisję hałasu. W przypadku wykazania przekroczeń, podjąć działania celem minimalizacji oddziaływania akustycznego zakładu. Pomiary wykonać w ciągu 3 miesięcy od rozpoczęcia eksploatacji przedmiotowej instalacji, przy pełnym obciążaniu urządzeń do przetwarzania odpadów, a następnie przedłożyć Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz Pomorskiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska w Gdańsku, w ciągu miesiąca od wykonania;
    6. Wodę należy pobierać z sieci wodociągowej;
    7. Ścieki socjalno- bytowe z zakładu należy odprowadzać do kanalizacji sanitarnej;
    8. Wody opadowe i roztopowe odprowadzać powierzchniowo do gruntu na teren przedmiotowych działek inwestora;
    9. Na placach składowych (teren nieutwardzony) przetrzymywać jedynie materiały, które z uwagi na swoje właściwości fizyko-chemiczne jak i stan skupienia nie mogą powodować powstawania wycieków ani wód odciekowych powodujących zanieczyszczenie gleby i ziemi wód powierzchniowych i podziemnych;
    10. Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać oraz usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
    11. Teren przedsięwzięcia należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
    12. W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot;
    13. Zabiegi związane z naprawami, tankowaniem, wymianą oleju środków transportu, maszyn należy wykonywać w miejscach do tego odpowiednio przystosowanych, zabezpieczonych przed przedostaniem się zanieczyszczeń do środowiska gruntowo- wodnego i wód powierzchniowych.

W związku z powyższym strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

Z treścią decyzją zapoznać można się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Urzędu na wyznaczoną godzinę. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.3.2021 z dnia 03.08.2021r. udostępniona została w dniu 03.08.2021r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.

Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Niniejsze obwieszczenie w dniu 03.08.2021r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 03.08.2021r. na tablicach ogłoszeń, znajdujących się przy Kuracyjnej i Chodkiewicza w Prabutach, słupie elektrycznym znajdującym się na Pustej w Prabutach - w bliskiej odległości od miejsca planowanego przedsięwzięcia oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc

Załączniki

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
Data utworzenia:2021-08-03
Data publikacji:2021-08-03
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:771