GPG.6220.7.2022

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
26 kwietnia 2022

Obwieszczenie GPG.6220.7.2022 z dnia 26.04.2022r. dotyczące wszczęcia postępowania administracyjnego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Porządkowanie gospodarki wodnościekowej na terenie obejmującym dawne Sanatorium Przeciwgruźlicze w Prabutach wraz z osiedlem przyszpitalnym”.

Działając na podstawie art. 10 § 1, art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2021 poz. 735) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2021 poz. 247) zawiadamiam o wszczęciu na wniosek z dnia 01.04.2022r. (data wpływu: w dniu 13.04.2022r.) Miasta i Gminy Prabuty, ul. Kwidzyńska 2 82-550 Prabuty postępowania administracyjnego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Porządkowanie gospodarki wodnościekowej na terenie obejmującym dawne Sanatorium Przeciwgruźlicze w Prabutach wraz z osiedlem przyszpitalnym”.

Planowane przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach nr: 8/45, 8/54, 8/53 – obr. geod. Stary Kamień, 54/13, 54/31, 54/38, 54/39, 54/40, 54/41, 54/45, 54/48, 54/50, 54/52, 54/53, 54/54, 54/55, 54/57, 54/58, 54/59, 54/60, 54/61, 54/62, 54/63, 54/64, 54/65, 54/66, 54/67, 54/68, 54/69, 54/70, 54/72, 54/73, 54/80, 54/85, 54/98, 54/114, 54/115, 54/116, 54/123, 54/125, 54/127, 54/128, 54/129, 54/130, 54/131, 54/132, 54/133, 54/134, 54/138, 54/139, 54/141, 54/142, 54/143, 54/144, 54/145, 54/146, 54/147, 54/177, 54/179, 54/180, 54/181, 54/183, 54/184, 54/185, 54/188, 54/192, 54/193, 54/199, 54/200, 54/201, 54/202, 54/203, 54/204, 54/206, 54/207, 54/217, 54/219, 54/222, 54/224, 54/243, 54/244, 54/271, 54/285, 54/286, 55/7, 55/9, 63, 65/15, 67/3, 67/5, 67/7, 67/8, 67/9, 67/10, 67/11, 67/13, 67/14, 67/15, 67/16, 67/17, 67/18, 68/1, 68/2, 73/1, 73/2, 73,3, 500, 501, 505/2 – obr. geod 0005 Prabuty.

Planowane do realizacji przedsięwzięcie sklasyfikowane zostało jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 62 i 81 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), tj. jako:

  • drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 lub obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg lub obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
  • sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem:
  • przebudowy tych sieci metodą bezwykopową,
  • sieci kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w pasie drogowym i obszarze kolejowym,
  • przyłączy do budynków;

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

Ponadto zawiadamia się, że w związku z prowadzonym postępowaniem Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty jako organ władny do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wystąpił do właściwych organów, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko o wydanie opinii w przedmiocie obowiązku lub braku obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia.

W związku z powyższym Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty zawiadamia, że strony postępowania mają możliwość zapoznania się z dokumentacją sprawy, a także możliwość składania do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty uwag i wniosków w przedmiocie sprawy. Przed wydaniem decyzji o środowiskowych strony mają również możliwość wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.

Z niezbędną dokumentacją sprawy zapoznać można się w terminie do dnia 16.05.2022r. w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Urzędu na wyznaczoną godzinę. Pytania, uwagi i wnioski w przedmiocie prowadzonego postępowania, w tym dotyczące zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań składać można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, elektronicznie: przez ePUAP lub e-mailowo na adres email: sekretariat@prabuty.pl w terminie do dnia 16.05.2022r.

Ponadto działając na podstawie art. 36 k.p.a informujemy, że z uwagi na charakter sprawy, w tym: konieczność zasięgnięcia opinii organów współdziałających, konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w każdym postępowania przewiduje się, że wydanie rozstrzygnięcia w sprawie nie nastąpi w terminie określonym w art. 35 § 3 k.p.a. Przewiduje się, że zakończenie postępowania nastąpi w terminie do dnia 31.07.2022r.

Niniejsze zawiadomienie w dniu 26.04.2022r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Zawiadomienie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 26.04.2022r. na tablicach ogłoszeń, znajdujących się w na ul. Sanatoryjnej i Kuracyjnej w Prabutach oraz tablicy ogłoszeń znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc

Załączniki

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy Prabuty
Data utworzenia:2022-04-26
Data publikacji:2022-04-26
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:624