Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
GPG.6220.1.2024
Obwieszczenie o wydaniu decyzji GPG.6220.1.2024 z dnia 31.07.2024r. o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia polegającego na: „Budowie 12 budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z infrastrukturą techniczną na terenie nieruchomości oznaczonych nr działek 330/3, 330/4, 330/5 oraz części działki nr 330/6 wraz z etapowaniem, położonych w obrębie geodezyjnym Laskowice, gmina Prabuty, powiat kwidzyński, województwo pomorskie”.
Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j Dz.U. 2024 poz. 572) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1094) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 08.01.2024r. Pana Bartosza Wacławskiego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia, polegającego na: „Budowie 12 budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z infrastrukturą techniczną na terenie nieruchomości oznaczonych nr działek 330/3, 330/4, 330/5 oraz części działki nr 330/6 wraz z etapowaniem, położonych w obrębie geodezyjnym Laskowice, gmina Prabuty, powiat kwidzyński, województwo pomorskie” Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 31.07.2024r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.1.2024, w której:
1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia polegającego na: „Budowie 12 budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z infrastrukturą techniczną na terenie nieruchomości oznaczonych nr działek 330/3, 330/4, 330/5 oraz części działki nr 330/6 wraz z etapowaniem, położonych w obrębie geodezyjnym Laskowice, gmina Prabuty, powiat kwidzyński, województwo pomorskie”.
2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska konieczne do uwzględnienia na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:
- Przed rozpoczęciem prac inwestycyjnych należy uzyskać wszystkie niezbędne decyzje administracyjne wymagane przepisami;
- Roboty budowlane należy prowadzić w porze dziennej – w godzinach od 6:00 do 22:00, przy czym prace o podwyższonym poziomie hałasu wykonywać do godz. 18:00, chyba, że wymagane jest zachowanie ciągłości technologicznej, np. prace betoniarskie;
- Zaplecze budowy należy zorganizować w sposób eliminujący zagrożenie przedostania się zanieczyszczeń do środowiska gruntowo- wodnego, np. poprzez wykorzystanie istniejących miejsc o powierzchni utwardzonej; w przypadku braku takiej możliwości, zaplecze budowy zabezpieczyć przed przedostaniem się szkodliwych substancji do środowiska gruntowo – wodnego;
- Elementy inwestycji oraz zaplecze i bazę sprzętową należy zorganizować w odległości co najmniej 100 m od linii brzegów rzek, jezior i innych zbiorników wodnych;
- Wodę należy pobierać z sieci wodociągowej;
- Ścieki socjalno – bytowe należy odprowadzać do szczelnych zbiorników bezodpływowych o odpowiednio dobranej pojemności lub do przydomowych oczyszczalni ścieków do czasu wybudowania i podłączenia do gminnej kanalizacji sanitarnej;
- Należy monitorować stan zapełnienia zbiorników bezodpływowych i regularnie je opróżniać przez uprawnione podmioty;
- W przypadku kolizji fundamentów budynków i elementów infrastruktury technicznej z niezinwentaryzowanymi sączkami lub rurociągami melioracyjnymi należy wykonać przebudowę sieci melioracyjnej na koszt Inwestora dla zachowania ich ciągłości na działkach sąsiadujących;
- Wody opadowe i roztopowe należy odprowadzać bez podczyszczenia do gruntu na teren działek inwestycyjnych;
- W przypadku konieczności odwodnienia wykopów prace odwodnieniowe należy prowadzić bez konieczności trwałego obniżenia poziomu wód gruntowych: do minimum ograniczyć czas odwadniania wykopów;
- Zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować na uszczelnionym podłożu oraz wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz;
- Teren przedsięwzięcia - plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
- Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać oraz usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
- W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu należy zapewnić sprawne zebranie zanieczyszczeń i ich usunięcie przez uprawniony podmiot;
- W trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić pracownikom dostęp do sanitariatów;
- Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
- Należy unikać odkładania ziemi z wykopów na drodze spływu powierzchniowego wód, co może doprowadzić do gromadzenia się wód i powstawania lokalnych podtopień;
- Dla zachowania wartości przyrodniczej pokrywy glebowej, zasypywanie wykopów urobkiem należy wykonywać z zachowaniem układu istniejących warstw gruntowych;
- Podczas robót ziemnych związanych z wykonaniem wykopów wierzchnią warstwę urodzajną należy oddzielić i później wykorzystać do zagospodarowania terenów zielonych;
- Wycinkę drzew oraz prace ziemne należy prowadzić poza okresem lęgowym większości ptaków, tj. poza okresem od 1 marca do 31 sierpnia: dopuszczalne jest rozpoczęcie prac w w/w okresie, pod warunkiem przeprowadzenia wizji terenowej poprzedzające te prace oraz po potwierdzeniu przez specjalistę ornitologa, iż przedmiotowy teren nie jest wykorzystywany przez chronione gatunki ptaków jako miejsce gniazdowania, co należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
- Podczas prowadzenia wykopów należy zabezpieczyć plac robót płotkiem z siatki herpetologicznej przed przedostaniem się do wykopów małych zwierząt; codziennie przed rozpoczęciem prac należy przeprowadzić kontrolę wykopów; uwięzione zwierzęta należy niezwłocznie przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedlisko; przenoszenie należy prowadzić pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek ochronnych; używany do tego sprzęt należy dezynfekować; prace prowadzone pod nadzorem przyrodniczym należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
- Drzewa rosnące w sąsiedztwie planowanych prac, przeznaczone do adaptacji należy zabezpieczyć przed ewentualnym uszkodzeniem poprzez odeskowanie bez uszkodzenia kory lub owinięcie matami;
- Nie należy składować materiałów budowlanych w obrębie rzutu koron i pni drzew, tj. w odległości równej rzutowi korony powiększonemu o 2 m, ale nie bliżej niż 10 m od pnia drzewa;
- Nie należy parkować maszyn i pojazdów w zasięgu koron drzew;
W związku z wydaniem w/w decyzji strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.
W obszarze oddziaływania w/w przedsięwzięcia znajdują się nieruchomości oznaczone jako działki nr: 330/2, 329, 301/2, 301/3, 301/4, 301/5, 301/6, 301/7, 301/8, 302, 351/10, 351/7, 358/2, 358/18, 358/1, 283 – obr. geod. Laskowice oraz 115/1, 115/3, 117, 116, 115/2 – obr. geod. Orkusz.
Z treścią decyzji zapoznać można się w pok. nr 5 - II p. Urzędu Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.1.2024 z dnia 31.07.2024r. udostępniona została w dniu 31.07.2024r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.
Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Niniejsze obwieszczenie w dniu 31.07.2024r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 31.07.2024r. na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w miejscowościach Laskowice i Orkusz oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Krzysztof Niziałek
Załączniki
- Decyzja GPG.6220.1.2024 (769.82 KB)
- Załącznik do decyzji GPG.6220.1.2024 (587.02 KB)
- Klauzula RODO (61.30 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta i Gminy w Prabutach |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-07-31 |
Data publikacji: | 2024-07-31 |
Osoba sporządzająca dokument: | Karol Mościcki |
Osoba wprowadzająca dokument: | Dariusz Pietkiewicz |
Liczba odwiedzin: | 192 |