GPG.6220.7.2022

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
2 sierpnia 2022

Obwieszczenie o wydaniu decyzji GPG.6220.7.2022 z dnia 02.08.2022r. o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Porządkowanie gospodarki wodnościekowej na terenie obejmującym dawne Sanatorium Przeciwgruźlicze w Prabutach wraz z osiedlem przyszpitalnym” oraz określającej warunki korzystania ze środowiska konieczne do uwzględnienia na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.

Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2021 poz. 735) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1029) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 01.04.2022r. (data wpływu: w dniu 13.04.2022r.) Miasta i Gminy Prabuty, ul. Kwidzyńska 2 82-550 Prabuty, reprezentowanej przez Z-cę Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty Pana Wojciecha Dołęgowskiego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Porządkowanie gospodarki wodnościekowej na terenie obejmującym dawne Sanatorium Przeciwgruźlicze w Prabutach wraz z osiedlem przyszpitalnym” Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 02.08.2022r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.7.2022, w której:

1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Porządkowanie gospodarki wodnościekowej na terenie obejmującym dawne Sanatorium Przeciwgruźlicze w Prabutach wraz z osiedlem przyszpitalnym”.

2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

  1. Elementy użyte do budowy instalacji muszą być wykonane z materiałów niepodlegających degradacji oraz niereagujących agresywnie ze środowiskiem wodnym;
  2. Należy zastosować materiały i urządzenia gwarantujące szczelność systemu;
  3. Zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować na uszczelnionym podłożu i wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz;
  4. Plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliwa, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
  5. Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać i usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
  6. Miejsca postoju maszyn i urządzeń budowlanych stwarzających zagrożenie zanieczyszczenia środowiska gruntowo- wodnego substancjami ropopochodnymi należy szczelnie utwardzić oraz wyposażyć w maty sorpcyjne;
  7. W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu należy zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot;
  8. W trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić pracownikom dostęp do sanitariatów;
  9. Prace budowlane będące źródłem hałasu należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej (w godzinach od 6:00 do 22:00);
  10. Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, zabezpieczających przed przedostaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
  11. Dla zachowania wartości przyrodniczej pokrywy glebowej należy zasypywać wykopy urobkiem z zachowaniem układu warstw gruntowych;
  12. Podczas robót ziemnych związanych z wykonaniem wykopów wierzchnią warstwę urodzajną gleby oraz ziemię należy oddzielić i później w miarę możliwości wykorzystać do zagospodarowania terenów zielonych w ramach realizowanej inwestycji;
  13. Należy prowadzić stały nadzór nad poprawnością i skutecznością pracy kanalizacji sanitarnej oraz jej stanem technicznym;
  14. Wodę do celów płukania sieci oraz przeprowadzania prób szczelności należy pobierać z sieci wodociągowej;
  15. Wodę  wykorzystywaną do przeprowadzania prób szczelności oraz płukania sieci należy przekazać do oczyszczalni ścieków;
  16. W trakcie eksploatacji inwestycji należy prowadzić przeglądy techniczne i utrzymaniowe przepustów, usuwać zalegające śmieci oraz zamulenie w granicach oddziaływania drogi;
  17. Środki zimowego utrzymania drogi należy wykorzystywać racjonalnie, nie przekraczając dopuszczalnych ilości na powierzchni terenu odladzanego;
  18. Podczas prowadzenia wykopów należy zabezpieczyć plac robót płotkiem z siatki herpetologicznej przez przedostaniem się do wykopów małych zwierząt – płazów, gadów i małych ssaków; codziennie przed przystąpieniem do dalszych prac należy przeprowadzać kontrolę wykopów; uwięzione zwierzęta należy niezwłocznie przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedliska; przenoszenie należy prowadzić pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek ochronnych; używany do tego sprzęt należy dezynfekować;
  19. Wszystkie drzewa i krzewy, znajdujące się w zasięgu oddziaływania inwestycji przeznaczone do adaptacji należy zabezpieczyć na czas budowy przed mechanicznym uszkodzeniem np. poprzez zastosowanie rur drenarskich/opon bądź mat słomianych do okrycia pnia i odeskowanie, którego wysokość w zależności od pokroju drzewa powinna wynosić 1,5 - 2 m; W przypadku występowania na drzewach plech chronionych gatunków porostów odeskowanie należy zastąpić siatkami okalającymi pień drzewa tak, aby nie uszkodzić stanowisk porostów. Ewentualne obłamane gałęzie należy natychmiast przycinać i miejsca uszkodzone zabezpieczać środkami zapobiegającymi rozwojowi patogenów. Krzewy, które mają być zachowane należy wygrodzić, wykonując obudowę z desek do wysokości określonej indywidualnie dla każdego krzewu.

W związku z wydaniem w/w decyzji strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

Z treścią decyzją zapoznać można się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Urzędu na wyznaczoną godzinę. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.7.2022 z dnia 02.08.2022r. udostępniona została w dniu 02.08.2022r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.

Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Niniejsze obwieszczenie w dniu 02.08.2022r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 02.08.2022r. na tablicy ogłoszeń, znajdującej się na ul. Sanatoryjnej i Kuracyjnej w Prabutach oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc

Załączniki

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy Prabuty
Data utworzenia:2022-08-02
Data publikacji:2022-08-02
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:563