GPG.6220.9.2021
Obwieszczenie GPG.6220.9.2021 z dnia 12.10.2021r., dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Obrzynowo o mocy 4,5 MW wraz z urządzeniami infrastruktury technicznej”, planowanego do realizacji na działkach o nr ewid. 342 i 343 – obr. geod. Obrzynowo.
Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2020 poz. 256) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania (t.j. Dz. U. 2020 poz. 283) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 26.05.2021r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu: 31.05.2021r.) Copernic sp. z o.o. ul. Lekarska 1 31-203 Kraków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Obrzynowo o mocy 4,5 MW wraz z urządzeniami infrastruktury technicznej”, planowanego do realizacji na działkach o nr ewid. 342 i 343 – obr. geod. Obrzynowo Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 12.10.2021r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.9.2021, w której:
1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Obrzynowo o mocy 4,5 MW wraz z urządzeniami infrastruktury technicznej”, planowanego do realizacji na działkach o nr ewid. 342 i 343 – obr. geod. Obrzynowo.
2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym oraz na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:
1) Warunki dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym:
a) Należy zastosować moduły fotowoltaiczne o powierzchni antyrefleksyjnej, co zwiększy absorpcję energii promieniowania słonecznego oraz zapobiegnie niepożądanemu efektowi odbicia światła od powierzchni paneli, tzw. olśnieniu;
b) Należy zaprojektować instalację paneli fotowoltaicznych tak, by ich wysokość wraz ze stelażem nie przekraczała 4 m.;
c) Należy zaprojektować transformator typu suchego (bezolejowego) lub w przypadku transformatora olejowego przewidzieć jego posadowienie w szczelnych wannach lub jego wyposażenie w misy olejowe, umożliwiające przejęcie płynów eksploatacyjnych w wypadku awarii;
d) Projektowany rozkład infrastruktury nie może na żadnym etapie kolidować z urządzeniami melioracyjnymi;
2) Warunki dotyczące etapu realizacji przedsięwzięcia:
a) Rozpoczęcie prac ziemnych na potrzeby budowy instalacji należy przeprowadzić poza okresem gniazdowania większości gatunków ptaków (tj. poza okresem od 1 marca do 31 sierpnia); w przypadku zaistnienia potrzeby dokonania prac w w/w okresie, możliwe będzie ich wykonanie jedynie w przypadku potwierdzenia przez osobę posiadającą wiedzę i kompetencje z zakresu ornitologii, iż przedmiotowy teren nie jest wykorzystywany przez chronione gatunki ptaków jako miejsce gniazdowania, co należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
b) Podczas prowadzenia wykopów należy zabezpieczyć plac robót płotkiem z siatki herpetologicznej przed przedostaniem się do wykopów małych zwierząt – płazów, gadów i małych ssaków. Codziennie przed rozpoczęciem prac przeprowadzić kontrolę wykopów; uwięzione zwierzęta niezwłocznie przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedliska. Przenoszenie należy prowadzić pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek ochronnych; używany do tego sprzęt należy dezynfekować; prace prowadzone pod nadzorem przyrodniczym należy potwierdzić wpisem w dokumentacji farmy;
c) Wszystkie drzewa i krzewy, znajdujące się w zasięgu oddziaływania inwestycji przeznaczone do adaptacji należy zabezpieczyć na czas budowy przed mechanicznym uszkodzeniem poprzez odeskowanie, którego wysokość w zależności od pokroju drzewa powinna wynosić 1,5-2 m; W przypadku występowania na drzewach plech chronionych gatunków porostów odeskowanie należy zastąpić siatkami okalającymi pień drzewa tak, aby nie uszkodzić stanowisk porostów. Obłamane gałęzie na drzewach należy natychmiast przycinać i miejsca uszkodzone zabezpieczać środkami zapobiegającymi rozwojowi patogenów. Krzewy, które mają być zachowane należy wygrodzić, wykonując obudowę z desek do wysokości określonej indywidualnie dla każdego krzewu;
d) Ogrodzenie terenu inwestycji należy wykonać z materiału ażurowego z pozostawieniem wolnej przestrzeni od gruntu na wysokości min. 20 cm;
e) Roboty budowlane należy prowadzić w porze dziennej, tj. godzinach 6.00-22.00;
f) Teren przedsięwzięcia - plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji ewentualnych rozlewów olejowych i innych substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
g) Zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować w oddaleniu od cieku wyróżnionego – Dopł. z Lubnów Małych, na uszczelnionym podłożu. Zaplecze i bazę należy wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz;
h) Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
i) Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać oraz usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
j) W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu należy zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot;
k) W trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić pracownikom dostęp do sanitariatów;
3) Warunki dotyczące etapu eksploatacji przedsięwzięcia:
a) Mycie paneli należy prowadzić wyłącznie przy użyciu czystej wody demineralizowanej, a przy silnym ich zabrudzeniu należy stosować wodę i środki biodegradowalne;
b) Powierzchnię gruntu pod panelami należy pozostawić biologicznie czynną, a więc urządzoną w sposób zapewniający naturalną wegetację;
c) Do obsiania terenu należy wykorzystać gatunki właściwe geograficznie i siedliskowo;
d) Powierzchnię trawiastą w granicach terenu funkcyjnego należy utrzymywać z wykorzystaniem narzędzi do koszenia, bez stosowania nawozów, herbicydów i pestycydów; dopuszczalne jest wykorzystanie mniejszych zwierząt (tj. owiec, gęsi) do utrzymania odpowiedniej wysokości traw;
e) Pielęgnację powierzchni trawiastej należy prowadzić nie wcześniej niż po 1 sierpnia. Dopuszcza się pielęgnację po 1 lipca, jednak musi to być poprzedzone wizją terenową, wykonaną przez specjalistę ornitologa, stwierdzającą brak występowania na przedmiotowym terenie czynnych gniazd ptasich (z jajami lub pisklętami). Wyniki wizji należy odpowiednio udokumentować wpisem w dokumentacji farmy;
f) Wody opadowe i roztopowe z terenu przedsięwzięcia należy odprowadzać bez podczyszczenia do gruntu na teren działki Inwestora;
g) Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
W związku z powyższym strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.
Z treścią decyzją zapoznać można się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Urzędu na wyznaczoną godzinę. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.9.2021 z dnia 12.10.2021r. udostępniona została w dniu 12.10.2021r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.
Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Niniejsze obwieszczenie w dniu 12.10.2021r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 12.10.2021r. w miejscowości Obrzynowo oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc
Załączniki
- Decyzja GPG.6220.9.2021 z dnia 12.10.2021r (590.53 KB)
- Charakterystyka przedsięwzięcia (412.51 KB)
- Klauzula informacyjna (61.15 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta i Gminy Prabuty |
---|---|
Data utworzenia: | 2021-10-12 |
Data publikacji: | 2021-10-12 |
Osoba sporządzająca dokument: | Karol Mościcki |
Osoba wprowadzająca dokument: | Dariusz Pietkiewicz |
Liczba odwiedzin: | 851 |