GPG.6220.2.2023
Obwieszczenie o wydaniu decyzji GPG.6220.2.2023 z dnia 07.07.2023r. o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa w obrębie Kamienna, gmina Prabuty elektrowni fotowoltaicznej o mocy do około 28 MW”, które planowane jest do realizacji na działce nr 3/20 – obr. geod. Kamienna.
Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2000) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1029) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 28.03.2023r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu 05.04.2023r.) Centralnej Grupy Energetycznej S.A. Posada, ul. Reymonta 23 62-530 Kazimierz Biskupi, reprezentowanej przez Prokurenta Pana Błażeja Borynę o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa w obrębie Kamienna, gmina Prabuty elektrowni fotowoltaicznej o mocy do około 28 MW”, które planowane jest do realizacji na działce nr 3/20 – obr. geod. Kamienna Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 07.07.2023r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.2.2023, w której:
1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa w obrębie Kamienna, gmina Prabuty elektrowni fotowoltaicznej o mocy do około 28 MW”, które planowane jest do realizacji na działce nr 3/20 – obr. geod. Kamienna.
2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:
3. Elementy inwestycji nie mogą kolidować z urządzeniami melioracyjnymi;
4. W przypadku kolizji elementów planowanej instalacji z urządzeniami melioracyjnymi lub drenarskimi należy zrealizować stosowne prace inżynieryjne mające zapewnić ciągłość urządzeń melioracji wodnych. W razie uszkodzenia infrastruktury melioracyjnej bądź drenarskiej w trakcie trwania prac, Inwestor zobowiązany jest dokonać zgłoszenia takiego faktu do stosownych organów, a następnie dokonać naprawy uszkodzonego odcinka;
5. Elementy inwestycji oraz zaplecze i bazę sprzętową należy zorganizować w odległości co najmniej 100 m od linii brzegów rzek, jezior i innych zbiorników wodnych;
6. Zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować na uszczelnionym podłożu. Wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz;
7. Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
8. Teren przedsięwzięcia – plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
9. Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu;
10. W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów należy natychmiast i na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu należy zapewnić sprawne i dokładne zebranie zanieczyszczeń i ich usunięcie przez uprawniony podmiot;
11. W trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić pracownikom dostęp do sanitariatów;
12. W przypadku konieczności mycia paneli fotowoltaicznych należy stosować wodę demineralizowaną, a przy silnym ich zabrudzeniu stosować wodę i środki biodegradowalne;
13. Wody opadowe i roztopowe należy odprowadzać bez podczyszczenia do gruntu na teren działki inwestycyjnej;
14. Należy zastosować zabezpieczenia transformatorów na wypadek awaryjnego wycieku, w postaci mis olejowych, lub rozwiązań równoważnych;
15. Dla zachowania wartości przyrodniczej pokrywy glebowej, zasypywanie wykopów urobkiem należy wykonywać z zachowaniem układu istniejących warstw gruntowych;
16. Prace ziemne należy prowadzić poza okresem lęgowym ptaków tj. poza okresem od 1 marca do 31 sierpnia; dopuszcza się prowadzenie prac w w/w okresie po wykluczeniu przez specjalistę ornitologa lęgu ptaków, co należy potwierdzić odpowiednim wpisem w dokumentacji budowlanej;
17. Podczas prowadzenia wykopów należy zabezpieczyć plac robót płotkiem z siatki herpetologicznej przed przedostaniem się do wykopów małych zwierząt – płazów, gadów i innych małych zwierząt; codziennie przed rozpoczęciem prac należy przeprowadzić kontrolę wykopów; uwięzione zwierzęta należy niezwłocznie przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedlisko; przenoszenie należy prowadzić pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek ochronnych; używany do tego sprzęt należy dezynfekować; prace prowadzone pod nadzorem przyrodniczym należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
18. Powierzchnię gruntu pod panelami należy pozostawić biologicznie czynną, a więc urządzoną w sposób zapewniający naturalną wegetację;
19. Powierzchnię trawiastą w granicach terenu funkcyjnego należy utrzymywać z wykorzystaniem narzędzi do koszenia, bez stosowania nawozów, herbicydów i pestycydów; dopuszczalne jest wykorzystanie mniejszych zwierząt (tj. owiec, gęsi) do utrzymania odpowiedniej wysokości traw;
20. Pielęgnację powierzchni trawiastej należy prowadzić nie wcześniej niż po 31 sierpnia; dopuszcza się pielęgnację po 1 lipca, jednak musi to być poprzedzone wizją terenową, wykonaną przez specjalistę ornitologa, stwierdzającą brak występowania na przedmiotowym terenie czynnych gniazd ptaków (z jajami lub pisklętami).Wyniki wizji należy odpowiednio udokumentować wpisem w dokumentacji farmy;
21. Instalacje paneli fotowoltaicznych należy zaprojektować tak, by ich wysokość wraz ze stelażem nie przekroczyła 4 m.;
22. W ogrodzeniu planowanej inwestycji należy pozostawić min. 20 cm wolną przestrzeń nad gruntem, umożliwiającą przedostanie się małym i średnim zwierzętom na i z terenu zajętego przez przedmiotową inwestycję;
23. Nie należy prowadzić ciągłego oświetlenia terenu elektrowni i jej ogrodzenia w porze nocnej;
24. Drzewa rosnące w sąsiedztwie planowanych prac należy zabezpieczyć przed ewentualnym uszkodzeniem poprzez odeskowanie bez uszkodzenia kory lub owinięcie matami;
W związku z wydaniem w/w decyzji strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty.Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.
Z treścią decyzją zapoznać można się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, po uprzednim umówieniu się z pracownikiem Urzędu na wyznaczoną godzinę. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.2.2023 z dnia 07.07.2023r. udostępniona została w dniu 07.07.2023r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.
Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Niniejsze obwieszczenie w dniu 07.07.2023r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 07.07.2023r. na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w miejscowości Kamienna oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc
Załączniki
- Decyzja GPG.6220.2.2023 (549.18 KB)
- Załącznik do decyzji GPG.6220.2.2023 z dnia 07.07.2023r (468.33 KB)
- Klauzula informacyjna (304.49 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta i Gminy Prabuty |
---|---|
Data utworzenia: | 2023-07-07 |
Data publikacji: | 2023-07-07 |
Osoba sporządzająca dokument: | Karol Mościcki |
Osoba wprowadzająca dokument: | Dariusz Pietkiewicz |
Liczba odwiedzin: | 268 |