Nabór kandydatów do pracy na wolne stanowisko pracy do spraw dowodów osobistych i obsługi ludności
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty ogłasza nabór kandydatów do pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Prabutach na wolne stanowisko pracy do spraw dowodów osobistych i obsługi ludności w Zespole do spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Wojskowych.
1. Wymagania niezbędne do pracy na stanowisku:
- wykształcenie wyższe,
- obywatelstwo polskie,
- doświadczenie zawodowe – staż pracy, praktyka zawodowa,
- bardzo dobra znajomość programów z pakietu „Microsoft Office”,
- staranność i systematyczność w zakresie prowadzenia dokumentacji,
- łatwość nawiązywania kontaktów i kreatywność,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zadań na stanowisku.
2. Wymagania pożądane do pracy na stanowisku:
- wykształcenie wyższe w kierunku administracyjnym,
- doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku do spraw dowodów osobistych,
- znajomość podstawowych regulacji prawnych z zakresu ustawy o dowodach osobistych, ewidencji ludności, ochronie danych osobowych, udzielania informacji publicznej, kodeksu postępowania administracyjnego,
- predyspozycje osobowościowe: dyspozycyjność, umiejętność pracy zespołowej i samodzielnej, konsekwencja w realizacji zadań, dążenie do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania wiedzy.
3. Zadania wykonywane na stanowisku:
Z ZAKRESU EWIDENCJI LUDNOŚCI:
- Prowadzenie ewidencji ludności (rejestru PESEL).
- Przyjmowanie zgłoszeń dot. zameldowania na pobyt stały lub czasowy obywateli i cudzoziemców, w tym wydawanie zaświadczeń.
- Przyjmowanie zgłoszeń dot. wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego obywateli polskich i cudzoziemców, w tym wydawanie zaświadczeń.
- Przyjmowanie zgłoszeń dot. wyjazdu poza granice RP oraz powrotu z wyjazdu poza granice RP obywateli polskich.
- Nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu lub na wniosek.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w zakresie wymeldowania lub zameldowania obywateli polskich i cudzoziemców.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w zakresie usunięcia zapisu o zameldowaniu obywateli polskich i cudzoziemców.
- Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL.
- Udostępnianie danych jednostkowych z rejestrów mieszkańców i z rejestru PESEL.
- Prowadzenie rejestru danych kontaktowych.
- Prowadzenie rejestru zastrzeżeń numerów PESEL, w tym wydawanie zaświadczeń.
- Przygotowywanie sprawozdań z zakresu ewidencji ludności.
Z ZAKRESU OBSŁUGI DOWODÓW OSOBISTYCH:
- Prowadzenie rejestru dowodów osobistych.
- Przygotowywanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w RDO, w tym wydawanie zaświadczeń.
- Przyjmowanie dowodów w RDO.
- Wydawanie dowodów osobistych.
- Przyjmowanie zgłoszeń o utraceniu lub uszkodzeniu dowodu osobistego, w tym wydawanie zaświadczeń.
- Zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
- Przyjmowanie zgłoszeń podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych oraz kradzieży tożsamości.
- Udostępnianie danych z RDO oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi znajdującej się w posiadaniu urzędu.
- Wydawanie zaświadczeń zawierających pełny odpis danych dotyczących wnioskodawcy przetwarzanych w RDO.
- Prowadzenie rejestru danych kontaktowych.
- Przygotowywanie sprawozdań z zakresu dowodów osobistych.
Z ZAKRESU OBSŁUGI LUDNOŚCI:
- Zapewnienie prawidłowego działania Biura Obsługi Ludności.
- Przyjmowanie korespondencji wpływającej do Urzędu.
- Sprawna i profesjonalna obsługa interesantów.
- Wprowadzanie korespondencji wpływającej do systemu elektronicznego obiegu dokumentów.
- Przyjmowanie i wprowadzanie do systemu elektronicznego obiegu dokumentów faktur wpływających do Urzędu.
- Przekazywanie przyjętej korespondencji do dekretacji.
- Przekazywanie zadekretowanej korespondencji do właściwych zespołów organizacyjnych.
- Stały monitoring platformy usług administracji publicznej ePUAP, wprowadzanie dokumentów pobranych z platformy i przekazywanie do dekretacji.
- Rejestracja i wysyłanie korespondencji Urzędu.
- Przechowywanie korespondencji w sposób uniemożliwiający jej utratę lub zniszczenie.
- Udzielanie wszechstronnej informacji interesantom o sprawach załatwianych w Urzędzie oraz obowiązujących w tym zakresie procedurach.
- Wydawanie interesantom druków urzędowych oraz pomoc w ich wypełnianiu.
- Udzielanie pomocy osobom niepełnosprawnym i współpraca w tym zakresie z zespołami organizacyjnymi Urzędu.
- Protokołowanie zeznań świadków dotyczących wykonywania pracy w gospodarstwie rolnym.
- Wykonywanie kserokopii dokumentów na potrzeby Urzędu.
- Nieodpłatne wykonywanie kserokopii dokumentów, niezbędnych w prowadzonych postępowaniach administracyjnych oraz dokumentów stanowiących informację publiczną, wynikającą z działalności organów gminy, udostępnianych na wniosek zainteresowanego.
- Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.
- Nadzór nad porządkiem w Biurze Obsługi Ludności i informowanie przełożonych o dostrzeżonych zagrożeniach i nieprawidłowościach w jego działaniu.
INNE CZYNNOŚCI
- Potwierdzanie profili zaufanych obywatelom polskim i cudzoziemcom.
- Zamawianie i nadzór nad przechowywaniem artykułów biurowych i środków czystości.
4. Warunki pracy na stanowisku:
- Środowisko pracy. Godziny pracy stałe od 7.30 do 15.30 w poniedziałek, wtorek i czwartek, w środę od 7.30 do 17.00, w piątek od 7.30 do 14.00. Praca wykonywana na terenie Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach, ul. Kwidzyńska 2. Infrastruktura: schody, korytarze. Oświetlenie sztuczne i naturalne. Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Wyjazdy służbowe w celu wykonywania obowiązków służbowych, udziału w szkoleniach i konsultacjach. Obsługa sprzętu biurowego i komputerowego, praca na dokumentach, kontakt z klientami Urzędu.
- Środki pracy. Komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka, oraz inne typowe narzędzia do pracy biurowej. Biurko, krzesło obrotowe z kółkami jezdnymi.
- Wymagania psychologiczne, fizyczne i zdrowotne. Praca zaliczana do lekkich pod względem obciążenia fizycznego. Nie wymaga szczególnych predyspozycji zdrowotnych, jedynie ogólnego dobrego stanu zdrowia. Wymagane są podstawowe badania lekarskie i szkolenia z zakresu bhp. Wymagana sprawność komunikowania się na poziomie interpersonalnym.
5. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w lutym 2024 r., w Urzędzie Miasta i Gminy w Prabutach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 14,55%.
6. Informacja dotycząca procedury zgłoszeń wewnętrznych.
Regulamin Zgłoszeń Wewnętrznych i Podejmowania działań Następczych w Urzędzie Miasta i Gminy Prabuty znajduje się po linkiem: https://bip.prabuty.pl/index.php?c=getfile&id=12373
7. Wykaz wymaganych dokumentów:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kopie dokumentów poświadczających stopień niepełnosprawności (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) – dotyczy kandydatów niepełnosprawnych,
- oświadczenie o pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- podpisane oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze, do pobrania: http://bip.prabuty.pl/index.php?c=getfile&id=10334
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
8. Miejsce, sposób i termin składania ofert.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane, złożone osobiście, przesłane drogą elektroniczną lub doręczone listownie w terminie do dnia 09 grudnia 2024 roku do godziny 15.30 na adres: Urząd Miasta i Gminy Prabuty ul. Kwidzyńska 2, 82-550 Prabuty, w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Prabutach – stanowisko pracy do spraw dowodów osobistych i obsługi ludności” Dokumenty aplikacyjne przesłane drogą elektroniczną na adres skrytki epuap: /tu71b39yj4/skrytka muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach. W pierwszym etapie zostanie przeprowadzona formalna i merytoryczna ocena ofert, w drugim rozmowa kwalifikacyjna. Dokumenty aplikacyjne osób biorących udział w naborze, które nie zostaną zatrudnione, zostaną komisyjnie zniszczone po upływie trzech miesięcy od dnia ogłoszenia wyników. O terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych, kandydaci dopuszczeni do II etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty, w każdym czasie, bez podania przyczyny może zakończyć nabór bez wyłonienia kandydata. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 552624145. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Krzysztof Niziałek
Załączniki
- Ogłoszenie o wynikach naboru (62.27 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta i Gminy w Prabutach |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-11-25 |
Data publikacji: | 2024-11-25 |
Osoba sporządzająca dokument: | Jędrzej Krasiński |
Osoba wprowadzająca dokument: | Dariusz Pietkiewicz |
Liczba odwiedzin: | 2098 |