Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo:

  1. złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej
  2. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

 Żądanie zapewnienia dostępności powinno zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
  2. wskazanie strony internetowej, lub elementu strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, które mają być dostępne cyfrowo;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji:

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.

Sposób złożenia żądania o zapewnienie dostępności cyfrowej:

Wniosek można złożyć w następujący sposób:

  1. przesłać lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej na adres: Urząd Miasta i Gminy w Prabutach, ul. Kwidzyńska 2, 82-550 Prabuty
  2. złożyć w wersji papierowej w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach, mieszczącym się na parterze budynku Urzędu
  3. przesłać elektronicznie przez internet, poprzez:
    • platformę e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Żeby korzystać z metody ePUAP należy założyć konto i profil zaufany;
    • e-doręczenia. Adres e-doręczeń: AE:PL-70476-72399-DBEER-15. Żeby korzystać z metody e –doręczenia należy założyć adres i skrzynkę na edoreczenia.gov.pl;
  4. przesłać pocztą elektroniczną na adres: biuro@prabuty.pl

Tryb odwoławczy

W przypadku gdy:

  1. Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub wskazanego elementu strony internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach, wskazanych w żądaniu, albo
  2. osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu

osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Rady Miejskiej skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
Data utworzenia:2025-03-25
Data publikacji:2025-03-25
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:28