Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy;
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty niezwłocznie powiadamia Wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Sposób złożenia wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:

Wniosek można złożyć w następujący sposób:

  1. przesłać lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej na adres: Urząd Miasta i Gminy w Prabutach, ul. Kwidzyńska 2, 82-550 Prabuty
  2. złożyć w wersji papierowej w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach, mieszczącym się na parterze budynku Urzędu
  3. przesłać elektronicznie przez internet, poprzez:
    • platformę e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Żeby korzystać z metody ePUAP należy założyć konto i profil zaufany;
    • e-doręczenia. Adres e-doręczeń: AE:PL-70476-72399-DBEER-15. Żeby korzystać z metody e –doręczenia należy założyć adres i skrzynkę na edoreczenia.gov.pl;
  4. przesłać pocztą elektroniczną na adres: biuro@prabuty.pl

Tryb odwoławczy

W przypadku gdy Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty  nie zapewnił Wnioskodawcy dostępności do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty:

  1. w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
  2. w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności

Wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
Data utworzenia:2025-03-25
Data publikacji:2025-03-25
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:22