GPG.6220.15.2024 z dnia 07.05.2025r.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
7 maja 2025

Obwieszczenie GPG.6220.15.2024 z dnia 07.05.2025r. dotyczące możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa farmy fotowoltaicznej o mocy do 15 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewidencyjnych 31, 33, 35 w obrębie Orkusz, gmina Prabuty”.

Działając na podstawie art. 10, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2024 poz. 572) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2024 poz. 1112) zawiadamiam że w związku z prowadzonym na wniosek z dnia 04.12.2024r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu 06.12.2024r.) KPE FARMS sp. z o.o. Kruszyniec 27 86-014 Sicienko, reprezentowanej przez Prezesa Zarządu Pana Rafała Orzechowskiego postępowaniem administracyjnego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa farmy fotowoltaicznej o mocy do 15 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewidencyjnych 31, 33, 35 w obrębie Orkusz, gmina Prabuty” przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach strony postępowania mają możliwość wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

W obszarze oddziaływania w/w przedsięwzięcia oprócz nieruchomości, na których realizowane będzie przedsięwzięcie  znajdują się również nieruchomości oznaczone jako działki nr: 6, 7, 5/1, 8, 23, 24, 29/14, 30/2, 114/10, 114/3, 114/14, 46, 45, 51, 36, 34/1, 34/2 – obr. geod. Orkusz.

Zapoznanie się z zebranymi dowodami i materiałami, w tym: z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, kartą informacyjną przedsięwzięcia wraz z jej uzupełnieniem, opiniami, dotyczącymi realizacji przedsięwzięcia, wydanymi przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kwidzynie, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Tczewie oraz wypowiedzenie się odnośnie zebranych dowodów i materiałów możliwe jest w terminie do dnia 28.05.2025r. Z niezbędną dokumentacją sprawy zapoznać można się w pok. nr 5 Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów powinno nastąpić na piśmie, które w wersji papierowej należy składać: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, elektronicznie: przez ePUAP, e-doręczenia lub e-mailowo na adres email: sekretariat@prabuty.pl

Niniejsze zawiadomienie w dniu 07.05.2025r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Zawiadomienie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 07.05.2025r. na tablicy ogłoszeń w miejscowości: Sypanica oraz tablicy ogłoszeń znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Ponadto działając na podstawie art. 36 k.p.a Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty informuje, że z uwagi na charakter sprawy, w tym: konieczność zasięgnięcia opinii organów współdziałających, uzupełnienie dokumentacji przez Wnioskodawcę, długi okres oczekiwania na opinię jednego z organów, a także konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w każdym postępowania wydanie rozstrzygnięcia w sprawie nie nastąpiło w terminie określonym w obwieszczeniu z dnia 21.01.2025r. Przewiduje się, że zakończenie postępowania nastąpi w terminie do dnia 15.06.2025r.

Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Krzysztof Niziałek

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
Data utworzenia:2025-05-07
Data publikacji:2025-05-07
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:50