GPG.6220.10.2023

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 lipca 2024

Obwieszczenie o wydaniu decyzji GPG.6220.10.2023 z dnia 01.07.2024r. o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa instalacji fotowoltaicznej „Obrzynowo 2” wraz z infrastrukturą towarzyszącą o mocy do 7 MW”, planowanego do realizacji na działkach ewidencyjnych nr 772, 774, 786, 787 – obr. geod. Obrzynowo.

Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j Dz.U. 2024 poz. 572) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1094) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 13.12.2023r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu 15.12.2023r.) ANYONE PV sp. z o.o, ul. Trębacka 4 00-074 Warszawa, reprezentowanej przez pełnomocnika Panią Katarzynę Bylica w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa instalacji fotowoltaicznej „Obrzynowo 2” wraz z infrastrukturą towarzyszącą o mocy do 7 MW”, planowanego do realizacji na działkach ewidencyjnych nr 772, 774, 786, 787 – obr. geod. Obrzynowo, Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 01.07.2024r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.10.2023, w której:

1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa instalacji fotowoltaicznej „Obrzynowo 2” wraz z infrastrukturą towarzyszącą o mocy do 7 MW”, planowanego do realizacji na działkach ewidencyjnych nr 772, 774, 786, 787 – obr. geod. Obrzynowo;

2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska konieczne do uwzględnienia na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

  1. Zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować na uszczelnionym podłożu i wyposażyć ją w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów;
  2. Należy zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz i zapewnić ich sukcesywny i sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie;
  3. Teren przedsięwzięcia – plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do ograniczania, neutralizacji i usuwania substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych rozlewów (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
  4. W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów; w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu należy zapewnić sprawne zebranie i usunięcie zanieczyszczeń przez uprawniony podmiot;
  5. Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać oraz usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
  6. W trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić pracownikom dostęp do sanitariatów;
  7. W przypadku konieczności mycia paneli fotowoltaicznych należy stosować wodę demineralizowaną, a przy silnym ich zabrudzeniu stosować wodę i środki biodegradowalne;
  8. Wody opadowe i roztopowe należy odprowadzać bez podczyszczenia do gruntu na teren działek inwestycyjnych;
  9. Należy zastosować zabezpieczenia transformatorów na wypadek awaryjnego wycieku, w postaci mis olejowych, lub rozwiązań równoważnych;
  10. Dla zachowania wartości przyrodniczej pokrywy glebowej, zasypywanie wykopów urobkiem należy wykonywać z zachowaniem układu istniejących warstw gruntowych;
  11. Podczas robót ziemnych związanych z wykonaniem wykopów wierzchnią warstwę urodzajną należy oddzielić i później wykorzystać do zagospodarowania terenów zielonych;
  12. Prace ziemne należy prowadzić poza okresem lęgowym ptaków tj. poza okresem od 1 marca do 31 sierpnia; dopuszcza się prowadzenie prac w w/w okresie po wykluczeniu przez specjalistę ornitologa lęgu ptaków, co należy potwierdzić odpowiednim wpisem w dokumentacji budowlanej;
  13. Podczas prowadzenia wykopów plac robót należy zabezpieczyć płotkiem z siatki herpetologicznej przed przedostaniem się do wykopów małych zwierząt; codziennie przed rozpoczęciem prac należy przeprowadzić kontrolę wykopów; uwięzione zwierzęta należy niezwłocznie przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedlisko; przenoszenie prowadzić należy pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek ochronnych; używany do tego sprzęt należy dezynfekować; prace prowadzone pod nadzorem przyrodniczym należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
  14. Powierzchnię gruntu pod panelami należy pozostawić biologicznie czynną, a więc urządzoną w sposób zapewniający naturalną wegetację;
  15. Powierzchnię trawiastą w granicach terenu funkcyjnego należy utrzymywać z wykorzystaniem narzędzi do koszenia, bez stosowania nawozów, herbicydów i pestycydów; dopuszczalne jest wykorzystanie mniejszych zwierząt (tj. owiec, gęsi) do utrzymania odpowiedniej wysokości traw;
  16. Pielęgnację powierzchni trawiastej należy prowadzić nie wcześniej niż po 31 sierpnia; dopuszcza się pielęgnację po 1 lipca, jednak musi to być poprzedzone wizją terenową, wykonaną przez specjalistę ornitologa, stwierdzającą brak występowania na przedmiotowym terenie czynnych gniazd ptaków (z jajami lub pisklętami), co należy potwierdzić odpowiednim wpisem w dokumentacji farmy;
  17. Instalacje paneli fotowoltaicznych należy zaprojektować tak, by ich wysokość wraz ze stelażem nie przekroczyła 4 m.;
  18. W ogrodzeniu planowanej inwestycji należy pozostawić min. 20 cm wolną przestrzeń nad gruntem, umożliwiającą przedostanie się małym i średnim zwierzętom na i z terenu zajętego przez przedmiotową inwestycję;
  19. Elementy użyte do budowy instalacji muszą być wykonane z materiałów niepodlegających degradacji oraz niereagujących agresywnie ze środowiskiem wodnym;
  20. Elementy inwestycji nie mogą kolidować z urządzeniami melioracyjnymi;
  21. Nie należy zabudowywać instalacją fotowoltaiczną rowu melioracyjnego, przebiegającego przez centralną część obszaru planowanej inwestycji, przy czym dopuszcza się wykonanie kładki w celu przeprowadzenia wewnętrznej drogi technologicznej;
  22. Należy pozostawić niezabudowane pasy technologiczne, wzdłuż cieku wodnego – Dopływ z jez. Burgale oraz rowów melioracyjnych, umożliwiające przejazd sprzętu mechanicznego i wykonywanie prac związanych z ich utrzymaniem;
  23. Elementy inwestycji należy zlokalizować w odległości co najmniej 2 m od miejsca przebiegu zbieraczy drenarskich;
  24. W przypadku kolizji elementów planowanej instalacji z urządzeniami melioracyjnymi lub drenarskimi należy zrealizować stosowne prace inżynieryjne mające zapewnić ciągłość urządzeń melioracji wodnych. W razie uszkodzenia infrastruktury melioracyjnej bądź drenarskiej w trakcie trwania prac, Inwestor zobowiązany jest dokonać zgłoszenia takiego faktu do stosownych organów, a następnie naprawy uszkodzonego odcinka;
  25. W przypadku konieczności przekroczenia cieku wodnego instalacją kablową czynność należy wykonać przy użyciu przecisku lub przewiertu sterowanego;
  26. W przypadku likwidacji inwestycji przedmiotowy teren należy doprowadzić do stanu pierwotnego.

W związku z wydaniem w/w decyzji strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

Z treścią decyzji zapoznać można się w pok. nr 5 - II p. Urzędu Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.10.2023 z dnia 01.07.2024r. udostępniona została w dniu 01.07.2024r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.

Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Niniejsze obwieszczenie w dniu 01.07.2024r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 01.07.2024r.  na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w miejscowości Obrzynowo oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Krzysztof Niziałek

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
Data utworzenia:2024-07-01
Data publikacji:2024-07-01
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:16