Nabór kandydatów do pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Prabutach na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Skarbnika Miasta i Gminy Prabuty
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty ogłasza nabór kandydatów do pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Prabutach na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Skarbnika Miasta i Gminy Prabuty.
- Wymagania niezbędne do pracy na stanowisku.
Skarbnikiem Miasta i Gminy Prabuty może być osoba, która:- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- posiada co najmniej trzyletni staż pracy lub wykonywała przez co najmniej 3 lata działalność gospodarczą o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Wymagania dodatkowe do pracy na stanowisku:
- wykształcenie wyższe ekonomiczne;
- doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych;
- znajomość regulacji prawnych z zakresu finansów publicznych, rachunkowości, podatków i opłat lokalnych, zamówień publicznych, ustroju samorządu terytorialnego;
- umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przyjęte założenia;
- znajomość obsługi systemu finansowo – księgowego księgowości budżetowej „FKB”, programu Ministerstwa Finansów „Bestia”;
- umiejętność obsługi programów „Microsoft Office”,
- predyspozycje osobowościowe: dyspozycyjność, samodzielność w pracy, umiejętność kierowania zespołem, kreatywność, konsekwencja w realizacji zadań, dążenie do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania wiedzy, gotowość do pracy w godzinach nadliczbowych
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Skarbnik zapewnia właściwe przygotowanie projektu budżetu oraz nadzoruje jego wykonanie.
- Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu;
- dokonywanie analiz i na bieżąco informowanie Burmistrza o jego realizacji;
- czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej;
- opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących gospodarki finansowej;
- wykonywanie obowiązków głównego księgowego w zakresie przewidzianym ustawą o finansach publicznych;
- przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji;
- nadzór nad treścią informacji wytwarzanych dla Biuletynu Informacji Publicznej w podległych zespołach problemowych;
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
- Zgodnie z ustalonym podziałem zadań Skarbnik Miasta i Gminy kieruje pracą Zespołu do spraw Budżetu i Księgowości Budżetowej, oraz nadzoruje pracę Zespołu do spraw Podatków i Opłat Lokalnych.
- Warunki pracy na stanowisku:
- Praca na pełny etat. Forma zatrudnienia: powołanie (zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych). Do stosunku pracy nawiązanego na podstawie powołania mają zastosowanie przepisy kodeksu pracy (art. 68 - 72);
- Środowisko pracy. Godziny pracy stałe od 730 do 1530 w poniedziałek, wtorek i czwartek, w środę od 730 do 1700, w piątek od 730 do 1400. Praca wykonywana na terenie Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach, głównie w pomieszczeniu biurowym na II piętrze, pozostała infrastruktura: schody, korytarze, sanitariaty. Oświetlenie sztuczne i naturalne Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Wyjazdy służbowe jedynie w celach szkoleniowych i konsultacyjnych. Obsługa sprzętu biurowego i komputerowego, praca na dokumentach, kontakt z klientami Urzędu.
- Środki pracy. Komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka, oraz inne typowe narzędzia do pracy biurowej. Biurko, krzesło obrotowe z kółkami jezdnymi.
- Wymagania psychologiczne, fizyczne i zdrowotne. Praca zaliczana do lekkich pod względem obciążenia fizycznego. Nie wymaga szczególnych predyspozycji zdrowotnych, jedynie ogólnego dobrego stanu zdrowia. Wymagane są podstawowe badania lekarskie i szkolenia z zakresu bhp. Wymagana sprawność komunikowania się na poziomie interpersonalnym.
- Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w lipcu 2022 r., w Urzędzie Miasta i Gminy w Prabutach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 11,80 %. - Wykaz wymaganych dokumentów:
- list motywacyjny;
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, zgodnie z wymaganiami podanymi w ogłoszeniu (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy, zgodnie z wymaganiami podanymi w ogłoszeniu (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- oświadczenia podpisane własnoręcznie przez osobę kandydującą stwierdzające, że:
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
- nie została orzeczona kara za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji, związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- posiada obywatelstwo polskie,
- kserokopie dokumentów poświadczających stopień niepełnosprawności (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) – dotyczy kandydatów niepełnosprawnych,
- podpisane oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze, do pobrania: http://bip.prabuty.pl/index.php?c=getfile&id=10334
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- Miejsce, sposób i termin składania ofert.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub doręczone listownie w terminie do dnia 19 sierpnia 2022 roku do godziny 14.00 na adres: Urząd Miasta i Gminy w Prabutach ul. Kwidzyńska 2, 82-550 Prabuty, w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Prabutach – Skarbnika Miasta i Gminy Prabuty”. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach. W pierwszym etapie zostanie przeprowadzona formalna i merytoryczna ocena ofert, w drugim rozmowa kwalifikacyjna oraz praktyczne sprawdzenie wybranych umiejętności.
Dokumenty aplikacyjne osób biorących udział w naborze, które nie zostaną zatrudnione, zostaną komisyjnie zniszczone po upływie trzech miesięcy od dnia ogłoszenia wyników.
O terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych, kandydaci dopuszczeni do II etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Prabutach.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty, w każdym czasie, bez podania przyczyny może zakończyć nabór bez wyłonienia kandydata.
Ze względu na zasady powoływania skarbnika określone w art. 18 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 559) – osoba wyłoniona w konkursie, zostanie przedstawiona jako kandydat do powołania na stanowisko Skarbnika Miasta i Gminy Prabuty, przez Radę Miejską w Prabutach.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 552624145.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Marek Szulc
Załączniki
- Ogłoszenie o wyniku naboru (242.78 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta i Gminy Prabuty |
---|---|
Data utworzenia: | 2022-08-03 |
Data publikacji: | 2022-08-03 |
Osoba sporządzająca dokument: | Jędrzej Krasiński |
Osoba wprowadzająca dokument: | Dariusz Pietkiewicz |
Liczba odwiedzin: | 2245 |