GPG.6220.4.2024
Obwieszczenie o wydaniu decyzji GPG.6220.4.2024 z dnia 30.12.2024r. o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej dla plaży miejskiej nad jeziorem Dzierzgońskim w Gminie Prabuty”.
Działając na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j Dz.U. 2024 poz. 572) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1094) zawiadamia się strony postępowania, że po rozpatrzeniu wniosku z dnia 19.08.2024r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu 12.09.2024r.) Przedsiębiorstwa Wodociągów, Kanalizacji i Ciepłownictwa „Pewik” sp. z o.o., ul. Kwidzyńska 15 82-550 Prabuty, reprezentowanego przez pełnomocnika Pana Krzysztofa Winnickiego o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej dla plaży miejskiej nad jeziorem Dzierzgońskim w Gminie Prabuty” planowanego do realizacji na działkach nr: 185/8, 185/9, 185/10, 185/11, 197/6, 198, 208, 209/4, 209/15, 209/23, 209/24, 210, 211, 215/2, 218/2, 219, 223, 226/2, 226/1 – obręb 0010 Julianowo Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty w dniu 30.12.2024r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.4.2024, w której:
1. Stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej dla plaży miejskiej nad jeziorem Dzierzgońskim w Gminie Prabuty” planowanego do realizacji na działkach nr: 185/8, 185/9, 185/10, 185/11, 197/6, 198, 208, 209/4, 209/15, 209/23, 209/24, 210, 211, 215/2, 218/2, 219, 223, 226/2, 226/1 – obręb 0010 Julianowo;
2. Określił następujące warunki korzystania ze środowiska konieczne do uwzględnienia na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:
- Przed rozpoczęciem prac inwestycyjnych należy uzyskać wszystkie niezbędne decyzje administracyjne wymagane przepisami prawa;
- Rozpoczęcie prac ziemnych oraz wycinkę drzew należy przeprowadzić poza okresem lęgowym ptaków (tj. poza okresem od 1 marca do 31 sierpnia). W przypadku zaistnienia potrzeby dokonania prac w w/w okresie, możliwe będzie ich wykonanie jedynie w przypadku potwierdzenia przez osobę posiadająca wiedzę i kompetencje z zakresu ornitologii, iż przedmiotowy teren nie jest wykorzystany przez chronione gatunki ptaków, jako miejsce gniazdowania, co należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowlanej;
- Prace budowlane należy prowadzić poza okresem rozrodu i migracji płazów, tj. poza okresem od 1 marca do 30 czerwca; dopuszcza się prowadzenie prac w ww. okresie po wykluczeniu przez specjalistę herpetologa migracji i rozrodu płazów, co należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowy;
- Podczas prowadzenia wykopów należy zabezpieczyć plac robót płotkiem z siatki herpetologicznej przed przedostaniem się do wykopów małych zwierząt; każdorazowo przed przystąpieniem do dalszych prac należy przeprowadzić kontrolę wykopów; uwiezione zwierzęta należy niezwłocznie przenieść poza teren objęty pracami, na właściwe dla nich siedlisko; przenoszenie należy prowadzić pod nadzorem przyrodnika oraz przy użyciu rękawiczek ochronnych; używany do tego sprzęt należy dezynfekować, prace prowadzone pod nadzorem przyrodnika należy potwierdzić wpisem w dokumentacji budowy;
- Drzewa i krzewy niepodlegające usunięciu, a pozostające w zasięgu prac należy zabezpieczyć na czas prowadzenia robót przed:
- możliwością mechanicznego uszkodzenia, np. poprzez odeskowanie pni drzew – na podkładzie z rur drenarskich lub mat słomianych pokrywających powierzchnię drzewa pod odeskowaniem;
- fizycznym uszkodzeniem krzewów, np. poprzez wygrodzenie obszaru występowania krzewów, np. taśmą;
- przesuszeniem bryły korzeniowej, np. poprzez zastosowanie mat ograniczających transpirację oraz prowadzenie wykopów w ich sąsiedztwie krótkimi odcinkami, ograniczając czas otwarcia wykopów;
- mechanicznym uszkodzeniem bryły korzeniowej, np. poprzez prowadzenie prac w bezpośrednim sąsiedztwie systemów korzeniowych drzew i krzewów, w sposób ręczny, o ile pozwala na to technologa prac; powstałe ewentualne uszkodzenia mechaniczne pni i korzeni należy zabezpieczyć preparatem grzybobójczym;
- Nie należy składować cementu, kruszywa, olejów, paliw, materiału ziemnego oraz materiałów budowlanych w obrębie rzutu koron i pni drzew, tj. w odległości równej rzutowi korony powiększonemu o 2 m, ale nie bliżej niż 10 m od pnia drzewa;
- W obrębie rzutu koron drzew, przeznaczonych do pozostawienia i do 2 m poza nimi, nie należy dopuszczać do poruszania się sprzętu mechanicznego, zaś wszelkie prace ziemne w tych miejscach należy wykonywać ręcznie z zachowaniem maksymalnej liczby korzeni;
- W zasięgu koron i w odległości 2 m od obrysu koron drzew, przeznaczonych do pozostawienia, nie należy zmieniać poziomu gruntu, a wszelkie wykopy należy zasypywać w jak najkrótszym czasie, w przypadku bezwzględnej konieczności zmiany poziomu gruntu należy wykonać systemy napowietrzające glebę;
- W przypadku kolizji elementów planowanej instalacji z urządzeniami melioracyjnymi lub drenarskimi należy zrealizować stosowne prace inżynierskie mające zapewnić ciągłość urządzeń melioracji wodnych. W razie uszkodzenia infrastruktury melioracyjnej bądź drenarskiej w trakcie trwania prac, Inwestor zobowiązany jest dokonać zgłoszenia tego faktu do stosownych organów, a następnie dokonać naprawy uszkodzonego odcinka;
- W przypadku konieczności przekroczenia cieku wodnego instalacją czynność należy wykonać przy użyciu przecisku lub przewiertu sterowanego;
- W przypadku konieczności odwodnienia wykopów prace odwodnieniowe należy prowadzić bez konieczności trwałego obniżenia poziomu wód gruntowych; do minimum należy ograniczyć czas odwaniania wykopów;
- Elementy użyte do budowy instalacji musza być wykonane z materiałów niepodlegających degradacji oraz niereagujących agresywnie ze środowiskiem wodnym;
- Należy zastosować materiały i urządzenia gwarantujące szczelność systemu;
- Należy prowadzić stały nadzór nad poprawnością i skuteczności pracy kanalizacji sanitarnej oraz jej stanem technicznym;
- Zaplecze i bazę sprzętową należy zlokalizować na uszczelnionym podłożu. Zaplecze i bazę należy wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz;
- Teren przedsięwzięcia - plac budowy należy wyposażyć w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów);
- Należy używać wyłącznie sprawnego technicznie sprzętu i natychmiast zabezpieczać oraz usuwać ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów;
- W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu należy zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot;
W związku z wydaniem w/w decyzji strony postępowania mają możliwość zapoznania się z treścią decyzji oraz wniesienia od niej odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko stronami w w/w postępowaniu są: Wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.
W obszarze oddziaływania w/w przedsięwzięcia oprócz nieruchomości, na których będzie realizowane przedsięwzięcie znajdują się nieruchomości oznaczone jako działki nr: 38/3, 38/6, 38/7, 38/8, 38/9, 38/10, 130/6, 130/7, 137, 138/5, 151/2 – obręb 0001 Prabuty, 1, 2, 5/1, 17, 89/5, 89/14 - obręb 0002 Prabuty, 174, 185/3, 185/5, 185/7, 193/1, 193/2, 194/2, 195/1, 195/4, 196/3, 196/4, 196/5, 196/6, 196/12, 196/14, 197/1, 197/2, 197/3, 197/5, 197/8, 197/9, 197/10, 199/1, 199/3, 199/4, 200/1, 200/3, 200/4, 201/2, 202/1, 202/4, 203/1, 203/2, 204/1, 204/4, 205/1, 205/4, 206/1, 206/4, 207/1, 207/2, 207/5, 209/5, 209/6, 209/7, 209/8, 209/10, 209/13, 209/14, 209/17, 209/19, 209/21, 209/22, 210/1, 212, 213/2, 213/3, 215/1, 216, 217/1, 218/1, 220, 221, 222, 224, 227, 234, 241, 568/4 – obręb 0010 Julianowo.
Z treścią decyzji zapoznać można się w pok. nr 5 - II p. Urzędu Miasta i Gminy Prabuty. Odwołanie od decyzji wnieść można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty lub elektronicznie: przez profil zaufany na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Zawiadamiamy również, że treść wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GPG.6220.4.2024 z dnia 30.12.2024r. udostępniona została w dniu 30.12.2024r. w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty.
Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Niniejsze obwieszczenie w dniu 30.12.2024r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Obwieszczenie zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 30.12.2024r. na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w miejscowościach: Julianowo i Prabuty oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.
Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Krzysztof Niziałek
Załączniki
- Decyzja GPG.6220.4.2024 (776.54 KB)
- Załącznik do decyzji GPG.6220.4.2024 (606.41 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta i Gminy w Prabutach |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-12-30 |
Data publikacji: | 2024-12-30 |
Osoba sporządzająca dokument: | Karol Mościcki |
Osoba wprowadzająca dokument: | Dariusz Pietkiewicz |
Liczba odwiedzin: | 51 |