GPG.6220.2.2024

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
24 lipca 2024

Obwieszczenie GPG.6220.2.2024 z dnia 24.07.2024r. dotyczące wszczęcia postępowania administracyjnego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: budowie zakładu produkcji nawozów i paliw organicznych, w tym biometanu na działce nr 233/2 obręb Trumiejki, gmina Prabuty, powiat kwidzyński.  

Działając na podstawie art. 61 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2023 poz. 775) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1094) zawiadamiam o wszczęciu na wniosek z dnia 02.07.2024r. (data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty w dniu 04.07.2024r.) ROMGOS BIO ENERGIA sp. z o.o. ul. Zaciszna 1D 63-200 Jarocin, reprezentowanej przez pełnomocnika Panią Edytę Grzymską postępowania administracyjnego w/s wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: budowie zakładu produkcji nawozów i paliw organicznych, w tym biometanu na działce nr 233/2 obręb Trumiejki, gmina Prabuty, powiat kwidzyński.  

Planowane do realizacji przedsięwzięcie sklasyfikowane zostało jako przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek wykonania raportu jest wymagany.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 z późn. zm.), analizowane zamierzenie inwestycyjne zostało zakwalifikowane pod:

  • § 2 ust.1 pkt 47 – instalacje do przetwarzania w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach odpadów inne niż wymienione w pkt 41 i 46, w tym składowiska odpadów inne niż wymienione w pkt 41, mogące przyjmować odpady w ilości nie mniejszej niż 10 t na dobę lub o całkowitej pojemności nie mniejszej niż 25 000 t, z wyłączeniem instalacji do wytwarzania biogazu rolniczego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2018 r. poz. 2389, z późn. zm.),
  • § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b) – zabudowa przemysłowa lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a;
  • § 3 ust. 1 pkt 37 - instalacje do naziemnego magazynowania:
    • lit. c) - substancji lub mieszanin, w rozumieniu odpowiednio art. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia
    • lit. d) - gazów łatwopalnych, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 22, z wyłączeniem instalacji do magazynowania paliw wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych, zbiorników na gaz płynny o łącznej pojemności nie większej niż 10 m3 oraz zbiorników na olej o łącznej pojemności nie większej niż 3 m3, a także niezwiązanych z dystrybucją instalacji do magazynowania stałych surowców energetycznych,
  • § 3 ust. 1 pkt 47 – instalacje do produkcji paliw z produktów roślinnych, z wyłączeniem instalacji do wytwarzania biogazu rolniczego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, o zainstalowanej mocy elektrycznej nie większej niż 0,5 MW lub wytwarzających ekwiwalentną ilość biogazu rolniczego wykorzystywanego do innych celów niż produkcja energii elektrycznej”,
  • § 3 ust. 1 pkt 99 instalacje do pakowania i puszkowania produktów roślinnych lub produktów zwierzęcych, o zdolności produkcyjnej nie mniejszej niż 50 t na rok.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. W analizowanym przypadku przez obszar ten rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

W obszarze oddziaływania w/w przedsięwzięcia znajdują się nieruchomości oznaczone jako działki nr: 298/1, 298/2, 298/3, 297, 242, 169, 164, 237, 238, 165/1, 165/2, 165/3, 232/1, 233/1, 234/1, 165/4, 233/2, 230/2, 231, 235, 234/2, 226, 232/2, 334, 194, 162, 166 – obr. geod. Trumiejki.

Mając powyższe na uwadze strony postępowania mają możliwość zapoznania się z dokumentacją sprawy, w tym ze złożonym wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach raportem o odziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko oraz załącznikami do raportu, a także możliwość składania do Urzędu Miasta i Gminy Prabuty uwag i wniosków w przedmiocie sprawy w terminie do dnia 21.08.2024r.

Z niezbędną dokumentacją sprawy zapoznać można się w pok. Nr 5  - I p. Urzędu Miasta i Gminy Prabuty. Pytania, uwagi i wnioski w przedmiocie prowadzonego postępowania składać można w formie papierowej: w Biurze Obsługi Ludności Urzędu Miasta i Gminy Prabuty, elektronicznie: przez ePUAP lub e-mailowo na adres email: sekretariat@prabuty.pl

Jednocześnie zawiadamia się, że Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty jako organ władny do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach pismem GPG.6220.2.2024 z dnia 24.07.2024r. wystąpił do Wnioskodawcy o uzupełnienie treści raportu o odziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko.

Ponadto działając na podstawie art. 36 k.p.a informujemy, że z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, w tym: konieczność dokonania przez wnioskodawcę uzupełnienia treści raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko, konieczność przeprowadzenia postępowania z udziałem społeczeństwa, konieczność dokonania uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia  oraz uzyskania opinii organów współdziałających, konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w każdym postępowania przewiduje się, że wydanie rozstrzygnięcia w sprawie nie nastąpi w terminie określonym w art. 35 § 3 k.p.a. Przewiduje się, że zakończenie postępowania nastąpi w terminie do dnia 30.11.2024r.

Niniejsze Obwieszczenie w dniu 24.07.2024r. udostępnione zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Prabuty. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania zostało również publicznie ogłoszone poprzez wywieszenie go w dniu 24.07.2024r. na tablicach ogłoszeń, znajdujących się w miejscowościach Pilichowo, Trumiejki, Grodziec oraz tablicy ogłoszeń znajdującej się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Prabuty.

Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. niniejsze zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Burmistrz Miasta i Gminy Prabuty
Krzysztof  Niziałek

Załączniki

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Miasta i Gminy w Prabutach
Data utworzenia:2024-07-24
Data publikacji:2024-07-24
Osoba sporządzająca dokument:Karol Mościcki
Osoba wprowadzająca dokument:Dariusz Pietkiewicz
Liczba odwiedzin:157